danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

۱۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کرتین وال، یکی از جدیدترین نماهای پیش ساخته و مدرن می باشد که توانسته با داشتن مزایای زیاد، محبوبیتی را در بین معماران و طراحان متخصص کسب کند. این سبک از نمای ساختمان به سه دسته ی فریم لس، فیس کپ و یونیتایز تقسیم می شود. نمای کرتین وال مدل های مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با سبک نمای ساختمانتان بهترین مدل را انتخاب کنید .

سیستم کرتین وال

سیستم های کرتین وال (دیوار پرده ای )  سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان می‌باشد. این نوع دیوار همانند سایر دیوارهای پیرامونی غیر سازه‌ای بوده و وظیفهٔ جدایی بیرون و درون ساختمان از هم را به عهده دارد و به همین علت از مصالح سبک ساخته می‌شود تا علاوه برکاستن از بار مرده ساختمان هزینه کمتری نیز داشته باشد. در صورت استفاده از شیشه به عنوان مصالح، می‌توان از نور طبیعی در تمام طبقات ساختمان به وفور استفاده کرد.

آرمن مجری نمای خشک کرتین وال

سیستم های کرتین وال به جز وزن خود، هیچ بار مرده ایی از سازه را حمل نمی‌کند. این نوع دیوار، فشارهای افقی باد را به وسیلهٔ اتصالات به دال و تیر و در کل خود به سازه منتقل می‌کند. سیستم نمای لامل تنها برای مقاومت ساختمان در برابرآب و هوای بیرون، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه و نیروی حاصل از بار مرده خود دیوار طراحی و محاسبه می‌گردد. ما در زیر برای آشنایی بیشتر شما با این مدل نمای شیشه ای و دیتیل های کرتین وال اطلاعاتی قرار داده ایم .

کرتین وال- نمای شیشه ای کرتین وال - curtain wall facade
سیستم کرتین وال مدرن نما (curtain wall facade)

 دیتیل های کرتین وال

کرتین وال، نمای صنعتی طراحی شده ای است که از دو قسمت تشکیل می شود. یک قسمت، ساختار اصلی سازه می باشد که از جنس آلومینیوم است و قسمت دیگر شامل شیشه، سنگ، کامپوزیت و … می باشد که بین ساختار اصلی را پر می کند. نکته ای که در این مدل ساختار حائز اهمیت می باشد این است که این نوع از نمای شیشه ای در برابر وزن حاصل از نما، نیروی وارد شده از طریق باد و یا زلزله و یا جابجایی سازه به دلیل رانش زمین و …  به صورت منعطف عمل می کند، به همین دلیل به این سبک نما، خود ایستا می گویند. این مدل نما که در مقابل آب، هوا و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد، به جز وزن خود قابلیت تحمل وزن بار دیگری را ندارد.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

سیستم کرتین وال

 

نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین سیستم های ساختمانی است، که به آن نمای لامل نیز می گویند. نمای لامل یا همان نمای کرتین وال دارای ساختاری خود ایستا می باشد. خود ایستا یعنی چه؟ این که شیشه که دارای وزن بالایی می باشد روی نمای لامل  و شاسی ها سنگینی می کند و بار دیگری ناشی از وزن شیشه ها و یا نیروهای طبیعی مانند باد و طوفان و … روی خود ساختمان سنگینی نمی کند. در واقع سیستم نمای کرتین وال سازه ای مجزا محسوب می شود.

قیمت کرتین وال - پروژه ویلای منظر دریا نمای کرتین وال نمای اسکای لایت پنجره آلومینیومی نرده شیشه ای
پروژه ویلای منظر دریا – نمای کرتین وال

تاریخچۀ کرتین وال   (Curtain Wall)

سیستم کرتین وال تا قبل از قرن نوزدهم حتی وجود خارجی نداشت. هیچ کس نمی دانست قرار است، دیوارهای بیرونی ساختمان ها که از جنس خشت ساخته می شدند، به سوی کدام مسیر سوق داده شوند. در آن عصر، دیوارهای بیرونی تمامی ساختمان ها معمولاً از خشت ساخته می شد. باورش سخت است ولی همین طور بود! یعنی نیرویی وارده بر روی کل سازۀ ساختمان، به دیوار به عنوان تکیه گاه منتقل می شد.
اگر نگاهی به تاریخچۀ نمای کرتین وال نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد، وقتی استفاده از فولاد در ساختمان و سازه های ساختمان کم کم رایج شد و شروع به گسترش در تمام نقاط جهان کرد، می توان گفت فرصتی طلایی ایجاد شد. دیگر لزومی نداشت نیروهای سنگین وارده بر روی سازه را ستون های کوچک ساختمان تحمل کنند.
ورود فولاد به سازه های ساختمانی موجب شد دیگر از دیوارهای بیرونی، که امروزه از نمای کرتین وال بهره مند شده است، به عنوان تکیه گاه استفاده شود. وقتی چنین رویدادی در صنعت ساخت و ساز ساختمانی ایجاد شد، دیگر دیوارهای بیرونی مجبور نبودند، باربر ساختمان باشند. دیوارهای بیرونی با وزن بسیار سبک تر و اندازه ای بزرگ تر از دیوارهای باربر خشتی ساخته می شدند. به این ترتیب سیستم کرتین وال وارد دنیای ساختمان سازی شد.

 

قیمت کرتین وال - سیستم کرتین وال - نمای کرتین وال
سیستم نمای کرتین وال مدرن
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

خرید دستگاه ازن ساز پیور آکوا 

اصلی ترین ویژگی دستگاه ازن ساز و دستگاه ازن ژنراتور صنعتی مطبوع سازی و تلاش برای بالا بردن کیفیت هوای محیط و ضدعفونی و گند زدایی کردن آب با از بین بردن آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در آن ها می باشد. این در حالی است که تمام این اقدامات بدون آسیب رساندن به نبا، سلامت انسان ها و محیط زیست انجام می شود.

گاز ازنی که در دستگاه ازن ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و کاملا به صورت طبیعی و با عبور نور ماورا بنفش و هنگام وقوع رعد و برق تولید شده است و به همین دلیل قدرت اکسید کنندگی بالایی دارد که برای دستگاه های ازن ساز بسیار کارآمد است.

مواردی که گفته شد تنها بخش کوچکی از مزایای دستگاه ازن ژنراتور می باشد. این دستگاه ها مزایا و کاربرد های بسیار گسترده ای دارند که ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دستگاه ازن ساز

 

دستگاه ازن ژنراتور چیست؟

دستگاه ازن ژنراتور برای مطبوع ساختن هوای محیط و از بین بردن بوی بد آن مورد استفاده قرار می گیرد. این کار را دستگاه ازن ژنراتور به کمک تولید و وارد کردن ازن به محیط و از بین بردن آلاینده های هوا از طریق آن انجام می دهد. باید ذکر کرد که عموم دستگاه های ازن ساز تصفیه آب دارای این قابلیت از بین بردن انواع ویروس، باکتری و میکرو ارگانیسم های سمی موجود در آب و همچنین گندزدایی آب می باشد و با این کار باعث بالا بردن کیفیت آب و اصلاح پساب خارج شده از فاضلاب می شود. این تجهیزات دارای سیستم بسیار قدرتمندی بوده و خدمات گسترده ای می باشند، از این رو در صنایع مختلفی مانند درمانی، صنایع پزشکی و بهداشتی، انواع صنایع سبک و سنگین، مجتع های تجاری، اداری و مسکونی و همچنین استخر های پرورش ماهی، استخر های شنا و... بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ناگفته نماند که تصفیه آب آشامیدنی و آب استخر شنا آنقدر اهمیت دارد که دستگاه تخخصی آن با عنوان دستگاه ازن ژنراتوز استخر ساخته شده و مورد استقبال بالایی قرار گرفته است.

پیورآکوا، بزرگترین تولید و تامین کننده تجهیزات در حوزه تصفیه آب صنعتی 


با توجه به معضل کم آبی و اهمیت روز افزون آب آشامیدنی در جهان شرکت پیورآکوا توانسته با کمک کارشناسان و سرمایه های ملی، تجهیزات روز دنیا به عنوان یکی از بزرگترین طراح، تولید و تامین کننده دستگاه های آب شیرین کن، سیستم تصفیه آب صنعتی و ضدعفونی کنندگان آب نظیر ازن ژنراتور ، UV  و مخزن GRPباشد.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

لوله‌های زهکشی

لوله‌ها در عملیات زه کش اهمیت زیادی دارند. مهمترین موارد کاربرد لوله‌های زهکش در زمینهای کشاورزی خارج کردن آب اضافه حاصل از آبیاری یا بارندگی است. در نتیجه استفاده از یک لوله پی وی سی زهکش سیستم زهکش زیر زمینی، توازن خوبی بین آب و اکسیژن خاک ایجاد می‌شود و به خوبی مشکل ماندآبی را حل می‌کند.

 

لوله کاروگیت با توجه به اینکه قدرت تحمل بارهای نیوتونی و فشار حلقوی را دارد قابل استفاده در سیستم های فاضلاب بهداشت و صنعتی می باشد. برای جمع آوری خطوط فاضلاب و زه کش های شبکه ای در هر نیم متر از لوله کاروگیت استفاده می شود.

دریچه منهول

دریچه منهول یا دریچه چاه‌ فاضلاب پوششی است که بر روی منهول ها، چاه های فاضلابی و مخابراتی استفاده می شود. دریچه منهول دارای دو بخش اصلی درب و کلاف (طوقه) و اجزای فرعی شامل قفل و دستگیره بنا تشکیل شده است.

در سیستم فاضلاب شهری از دریچه منهول برای جمع آوری آب سطحی معابر حین باران، در صنایع مختلف اعم از آب و فاضلاب، مخابرات، پتروشیمی، راه سازی و ... کاربرد دارد.

درب منهول معمولا بر روی منهول پلی اتیلن قرار دارد و عمدتا از درب منهول برای بازدید سپتیک تانک میتوان استفاده نمود.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

دستگاه ازن ژنراتور صنعتی

ازن ژنراتور، دستگاهی است مشتمل بر تجهیزات مکش گاز اکسیژن (O2) و تبدیل آن به گاز ازن با فرمول O3 که وظیفه ضدعفونی، استریل کردن، تصفیه آب و فاضلاب، هوا و هر محیطی که به آن تزریق شود را از طریق شکستن بافت باکتری ها، ویروس ها، انگل ها، قارچ ها و... بر عهده دارد.

 

چرا از ازن برای ضد عفونی استفاده می شود؟

گاز ازن (O3) که در اواسط قرن نوزدهم کشف شد، یک مولکول متشکل از سه اتم اکسیژن در یک ساختار ناپایدار است. هنگامی که این گاز با سیستم های شیمیایی و بیولوژیکی در تعامل است، موجب اکسید شدن مواد در این سیستم ها می شود. گاز ازن دارای خواص بی نظیری است که به دلیل نقش محافظتی در محیط زیستی زمین و تعامل آن با آلاینده های صنعتی بیشتر شناخته شده است، همچنین دارای خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و قارچ کش است که در  تصفیه آب صنعتی کنترل بو و کاربردهای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گاز با مولکول های آلی حاوی پیوندهای دو یا سه‌گانه واکنش می دهد و به دلیل داشتن این خاصیت است که از ازن به عنوان ضد عفونی کننده در برابر باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها استفاده می شود.

ازن یک اکسیدکننده و ویروس کش بسیار قوی و ماده ای موثر برای گندزدایی یا ضدعفونی نمودن آب و تصفیه فاضلاب جهت مناسب نمودن آن برای شرب و سایر مصارف مانند تصفیه آب استخرها و مصارف صنعتی می باشد. همچنین استفاده از دستگاه ازن ژنراتور یکی از موثرترین روش های غیر فعال کردن پاتوژن ها است.

میکروارگانیسم ها در مکان های مختلف می توانند باعث بروز مشکلاتی گردند و در شرایط بالینی باکتری ها می توانند شیوع بیماری های خطرناکی را ایجاد کنند. ازن می تواند به عنوان ضد عفونی کننده شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها، با غلظت کم استفاده شود. زمان تماس بسته به درجه غیرفعال سازی مورد نظر متغیر است که این زمان در نمودار زیر، کامل تر نمایش داده شده است.

تصفیه آب صنعتی

 

گاز ازن در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

برای بسیاری از کاربردها، با کاهش 99.99٪ باکتری ها بسیار مطلوب است، ولی برای غیرفعال سازی بیشتر، محلول را به راحتی می توان با استفاده از غلظت های بالاتر و تغییر در مدت زمان تماس ازن با محلول، باکتری زدایی نمود. این نوع تصفیه در صنایع غذایی و ذخیره‌سازی مواد غذایی استفاده می شود.

به طور مثال در صنایع غذایی، هنگام ذخیره‌سازی موادی نظیر میوه و سبزیجات، مهاجرت میکروارگانیسم ها به داخل مواد غذایی ذکر شده باعث تسریع در کپک زدگی و خرابی مواد غذایی می گردد، اما با استفاده از تزریق ازن، فرآیند کپک زدن به راحتی و بدون آسیب رساندن به غذا برای چندین روز به تعویق می افتد. علاوه بر این در صنایع لبنی، جهت ضدعفونی تجهیزات، به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر از این گاز استفاده می گردد.

بر خلاف کارخانه های تولید کننده مواد غذایی که تنها، خط تولید آن ها ضدعفونی و گندزدایی می گردد، بیمارستان ها نیاز به تمیزی بالاتری دارند و برای کاهش انتشار عوامل بیماری زا نظافت مکرر انجام می دهند. این امر معمولاً با پاک کردن مکرر سطوح با مواد ضد عفونی کننده شیمیایی انجام می شود.

اگرچه این نوع روش های سنتی موثر هستند اما تحقیقات نشان داده است که این روش ها بهینه نیستند. دلایل عدم بهینه بودن این روش ها عبارتند از: رقیق شدن نادرست مواد ضدعفونی کننده توسط افراد، بی اثر بودن این نوع مواد ضدعفونی روی برخی سطوح و... که این مسائل باعث افزایش خطر گسترش بیماری ها بین بخش های مختلف بیمارستان ها و افراد می گردد. استفاده از گاز ازن به عنوان ضدعفونی کننده قوی در این مکان ها بسیار موثر بوده و انتشار آلودگی را به حداقل می رساند.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

بخش عمده ای از آب کره زمین را آب های شور تشکیل می دهند که با توجه به افزایش جمعیت و گسترش روزانه صنایع، آب های شیرین موجود نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. دستگاه آب شیرین کن RO یا اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یکی از ابزار های تصفیه آب و تبدیل آب شور (غیر آشامیدنی) به آب شیرین (شرب) می باشد. این دستگاه بر پایه یکی از قوانین ساده در طبیعت ساخته شده است که آب شیرین تمایل به حرکت، سمت آب شور دارد و همین امر ساده در کنار تحقیقات و تیم طراحی و تولید متخصص، دستگاه آب شیرین کن RO شرکت پیور آکوا را به یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی تبدیل کرده است.

آب شیرین کن

به تمایل آب شیرین برای مهاجرت به سمت آب شور، اسمز گفته می شود که در بدن انسان، درختان و... دیده می شود. اسمز معکوس دقیقا عکس این فرآیند را انجام می دهد. در اسمز معکوس آب شور با فشار به سمت آب شیرین مهاجرت نموده و یون و املاح موجود در آب توسط غشاء نیمه تراوا حذف می گردد. این همان فرایندی است که در دستگاه آب شیرین کن RO مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه حاصل شده، یک آب تصفیه شده و یک آب با غلظت بالای املاح می باشد.

https://lh4.googleusercontent.com/jbxY_kzDo04KW1ra7wAisdNerQQUPFuPASyZjFUdXwL8BnZcoo694DM9lDD12JU3lxeAfxcH5LvltGl4NnMYGsLoeORsOyw4iBdrvEA3zQBi4J0r3nEpHwiBP7N1

 

تصفیه  آب با سیستم اسمز معکوس 

به آبی که فرایند تصفیه بر روی آن انجام نشده است آب خام گفته می شود. در تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس آب خام به وسیله پمپ های قوی به سمت محفظه ای که دارای غشاء نیمه تراوا (ممبران) است، هدایت می شود. این غشاء به قدری دقیق و حساس است که قطر منافذ آن از ویروس ها هم کوچک تر بوده و مانع از عبور مولکول های بزرگ مانند املاح آب می شود. فشار پمپ های دستگاه آب شیرین کن از فشار طبیعی اسمز معکوس بیشتر است. با این کار آب تقریبا خالص و تصفیه شده در یک طرف از غشاء و آب غلیظ شده از ناخالصی ها در طرف دیگر غشاء به وجود می آید. دقت داشته باشید که پس از چند مرحله تصفیه آب، فیلترها و غشاء نیمه تراوا به شستشو نیاز دارند که این کار به وسیله روش های مختلف مانند بک واش و... صورت می گیرد. به طور خلاصه می توان فرایند شیرین کردن آب به وسیله اسمز معکوس را به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • ورود آب خام به دستگاه.
  • انتقال آب شور به سمت آب شیرین توسط پمپ های قوی.
  • عبور آب شور از غشاء نیمه تراوا و خروج آب شیرین از سمت دیگر غشاء.
  • شستشو فیلتر و غشاء پس از چند بار تصفیه آب

 

همانطور که گفته شد گاز ازن در محل، تولید می شود. دستگاه ازن ژنراتور وسیله ای است که به کمک آن می توانید محیط را با گاز ازن تولید شده توسط این دستگاه، ضدعفونی کنید. این دستگاه با توجه به نیاز کاربر و محیط مد نظر، به انواع مختلفی مانند دستگاه ازن ساز UV Ozone Generator ،Corona Discharge و... تقسیم می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

زه کش

از عملیات های مهم در زمین های کشاورزی و ورزشی زهکشی است. زه کش در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین است که به طور معمول در زمین های کشاورزی صورت می گیرد. عملیات زهکشی یکی از کارهایی است که از دویست سال قبل مرسوم بوده است و مردم آن را به منظور تخلیه آب زمین انجام می‌دادند. البته خارج شدن آب از زمین بطور طبیعی نیز صورت می‌گیرد اما زهکشی این فرآیند طبیعی را سرعت می‌‍‌بخشد و باعث سریع شدن عملیات می‌شود.

زهکشی در زمین های ورزشی

از دلایل زهکشی در زمین های ورزشی خارج نمودن هرچه سریع تر آب باران یا آب آبیاری می باشد. فرایند زهکشی سریع از آسیب دیدن به این زمین‌ها جلوگیری نموده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آنها را فراهم می نماید.

عوامل بوجود آورنده ماندآبی

همانطور که میدانید علت انجام عملیات زهکشی برطرف نمودن پدیده ماندآبی است. پدیده ماندآبی به باقی ماندن آب در زمین گفته می‌شود که که میتواند عوامل مختلفی داشته باشد. از عوامل ایجاد کننده ماندآبی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

– نشت از کانال های آب یا رودخانه‌ها در اراضی کشاورزی
– آب های اضافی حاصل از بارندگی های مداوم و سنگین
– بالا آمدن سطح آب های زیر زمینی
– آبیاری اضافی به منظور اصلاح خاک و خارج ساختن املاح از بستر فعالیت
– وجود موانع فیزیکی مانند ساختمان، جاده، پل، در مسیر آبهای زیر سطحی که جریان آب را متوقف می‌کنند.

دلایل استفاده از زهکش زیر زمینی

در عملیات آب و خاک، زهکشی امری مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. آب به عنوان یک ماده حیات بخش در هر جایی که انسان زندگی کند ضروری و لازم است. اما وفور و فراوانی این آب یا بیش از حد معمول ماندن آب در خاک باعث به وجود آمدن پدیده ماندآبی می‌شود که مضرات زیادی دارد و برای جلوگیری از این پدیده باید عملیات زهکشی را انجام داد.

لوله زهکشی فاضلاب
لوله زهکشی فاضلاب
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

مجری کرتین وال

انواع مختلفی از نما های شیشه ای در سراسر دنیا وجود دارد که بهترین آنها نمای شیشه ای کرتین وال است. این نما توسط مجری کرتین وال در زمان کوتاهی نصب می شود. نمای کرتین وال فقط یکی از انواع نماهای شیشه ای است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز مورد استقبال گسترده معماران و مدیران پروژه های ساختمانی قرار گرفته است.

انواع کرتین وال

با گسترش فناوری شاهد افزایش نمای های کرتین وال هستیم، از کرتین وال قاب دار گرفته تا کرتین وال نیمه قاب دار، بدون قاب و یونیتایز. ظاهر نمای خارجی تمام شده، تنها تفاوت عمده بین انواع نمای های کرتین وال است. معمولا موارد زیر در اکثر نماهای کرتین وال به یک روش صورت می گیرد و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد:

  •  کرتین وال سیستم یونیتایز
  • کرتین وال نیمه قاب دار
  • کرتین وال سیستم لامل
  • کرتین وال قاب دار
  • کرتین وال بدون قاب

هر کدام از این سیستم ها مزیت های خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. طراحی های موفق برای اتصال کرتین وال به سازه های فولادی با درک اساسی از سیستم کرتین وال طراحی، نحوه شبکه گذاری آن و نحوه ارتباط سیستم لنگرگاه، بارهای آن با ساختار اصلی که به آن متصل می شود، شروع می شود. در حالی که انواع مختلفی از سیستم های نمای کرتین وال وجود دارد، این مقاله به موضوع انواع کرتین وال و مجری نمای کرتین وال در ساختمان، تمرکز خواهد کرد.

کرتین وال نمای کرتین وال - مجری کرتین وال
سیستم کرتین وال

 

کرتین وال سیستم یونیتایز:
این نوع نما نیازی به داربست ندارد و مجری نمای کرتین وال به راحتی می تواند با امکانات ساده آن را در محل خود نصب کند. بخش عمده ای از قطعات این نما به جز یونیت های شیشه ای که در کارخانه ساخته می شود، در محل پروژه ساخته و روی نما مونتاژ می شود، بنابراین سرعت انجام کار در این نوع نما افزایش می یابد. شیشه های این کار به کمک لنگرهایی (anchors) که از قبل روی سازه اصلی ساختمان متصل شده نصب می شود.
کرتین وال سیستم لامل:
لامل اصطلاحی است که به پروفیل های آلومینیومی موجود در شاسی کشی نمای کرتین وال گفته می شود. این نوع سیستم نماسازی کرتین وال، ساختاری کاملا خود ایستا دارد، به این معنا که باره مرده نما تاثیری روی سازه اصلی ساختمان ندارد. لامل ها خود در سیستم کرتین وال به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می شوند که معمولا لامل های عمودی را مولیون و لامل های افقی را ترنسم می نامند.

کرتین وال بدون قاب:
این نوع نما از زیباترین نماهای کرتین وال به شمار می رود که با نام کرتین وال فریم لس شناخته می شود. قاب های آلومینیومی در این نما از دور شیشه ها حذف شده، به طوری که شیشه ها به صورت مستقیم روی شبکه زیرسازی شده آلومینیومی قرار می گیرد و به کمک پروفیل نگهدارنده ثابت می شود.

کرتین وال قاب دار:
نمای کرتین وال بدون قاب، در برابر زلزله و آتش سوزی مقاومت خوبی دارد. این نما برای سازه های ۳ الی ۴ طبقه مناسب است. عایق حرارتی خوب، عایق صوتی مناسب، و عایق رطوبتی کارآمد از ویژگی های مهم این نما است. تنها تفاوت این نما با نمای کرتین وال بدون قاب، وجود قاب های آلومینیومی دور شیشه ها است.

کرتین وال نیمه قاب دار:
تنها تفاوت نمای کرتین وال نیمه قاب دار با سایر نماهای کرتین وال این است که تنها یکی از لامل های عمودی یا افقی روی نمای شیشه ای دیده می شود و یکی از لامل ها حذف می شود. این نوع نما نیز مزیت های بسیاری را شامل می شود.

اجرای نمای کرتین وال - کرتین وال
اجرای نمای کرتین وال
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

اسمز معکوس

دستگاه آب شیرین کن RO

 

بخش عمده ای از آب کره زمین را آب های شور تشکیل می دهند که با توجه به افزایش جمعیت و گسترش روزانه صنایع، آب های شیرین موجود نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. دستگاه آب شیرین کن RO یا اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یکی از ابزار های تصفیه آب و تبدیل آب شور (غیر آشامیدنی) به آب شیرین (شرب) می باشد. این دستگاه بر پایه یکی از قوانین ساده در طبیعت ساخته شده است که آب شیرین تمایل به حرکت سمت آب شور دارد و همین امر ساده در کنار تحقیقات و تیم طراحی و تولید متخصص، دستگاه آب شیرین کن RO شرکت پیور آکوا را به یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی تبدیل کرده است.

اسمز معکوس چیست؟

به تمایل آب شیرین برای مهاجرت به سمت آب شور، اسمز گفته می شود که در بدن انسان، درختان و... دیده می شود. اسمز معکوس دقیقا عکس این فرآیند را انجام می دهد. در اسمز معکوس آب شور با فشار به سمت آب شیرین مهاجرت نموده و یون و املاح موجود در آب توسط غشاء نیمه تراوا حذف می گردد. این همان فرایندی است که در دستگاه اسمز معکوس RO مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه حاصل شده، یک آب تصفیه شده و یک آب با غلظت بالای املاح می باشد.

 

 

نحوه عملکرد دستگاه آب شیرین کن

  • ورود آب شور با املاح بسیار به دستگاه آب شیرین کن
  • انتقال آب شور به شیرین به کمک پمپ فشار
  • در مسیر عبور آب شور به شیرین، غشای نیمه تراوا با منافذ بسیار کوچک قرار گرفته و مانع از عبور املاح به بخش آب شیرین خواهد شد
  • شستشوی فیلتر و غشای نیمه تراوا با روش بک واش و مواد شیمایی و ...

به منظور حجم آلودگی آب، افزایش طول عمر غشای اسمز معکوس و با توجه به نوع آب و میزان املاح موجود در آن ممکن است نیاز به پیش تصفیه باشد که برای این منظور از دستگاه های مختلف از قبیل اولترافیلتراسیون، فیلتر کربنی و فیلتر شنی و غیره استفاده می گردد.

تجهیزات دستگاه آب شیرین کن

  • سیستم پیش تصفیه شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی و کارتریج فیلتر
  • غشا نیمه تراوا
  • پمپ فشار قوی
  • پکیج تزریق شامل پمپ تزریق
  • پکیج تزریق سود کاستیک و اسید شامل پمپ تزریق و مخزن
  • شاسی استقرار
  • تابلوی توزیع قدرت
  • سیستم CIP

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه آب شیرین کن

عوامل بسیاری بر قیمت دستگاه آب شیرین کن تاثیر گذار است که از میان آن ها می توان به سایز، محیط، ظرفیت و عملکرد آن اشاره کرد.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

از آن جایی که بیشتر سطح زمین را آب های شور و غیر قابل آشامیدنی تشکیل داده است، آب های شیرین موجود نمی تواند پاسخگوی رشد جمعیت و صنایع  در حال گسترش شود. دستگاه آب شیرین کن RO یا اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یکی از ابزار های تبدیل آب شور به آب شیرین و تصفیه آب صنعتی می باشد. این دستگاه بر اساس تمایل آب شیرین به سمت آب شور ساخته شده که یکی از براساس قوانین ساده در طبیعت می باشد. این موضوع به همراه کارشناسان قدرتمند و متخصصین تولید حرفه ای شرکت پیور آکوا، دستگاه آب شیرین کن RO این شرکت را تبدیل به یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی کرده است.

 

اسمز معکوس چیست؟

همانطور که گفته شد آب شیرین تمایل به حرکت به سمت آب شور را دارد. این اتفاق در درختان، بدن انسان و... به چشم می خورد. به عکس این فرایند، اسمز معکوس گفته می شود. در فرایند اسمز معکوس آب با فشار به سمت آب شیرین حرکت داده می شود و یون و املاح موجود در آب به وسیله غشاء نیمه تراوا حذف می شود. دستگاه آب شیرین کن RO نیز از همین فرایند استفاده کرده و آب تصفیه شده با غلظت بالای املاح در اختیار شما قرار می دهد.

 

تصفیه آب با سیستم اسمزمعکوس

آب خام به آبی گفته می شود که فرایند تصفیه روی آن انجام نشده است. هنگام تصفیه آب با روش اسمز معکوس، آب خام به کمک پمپ های قدرتمند به سمت محفظه ای که دارای غشاء نیمه تراوا (ممبران) است، حرکت می کنند. غشاء نیمه تراوا بسیار دقیق و حساس است، به قدری که قطر منافذ آن از ویروس ها هم کوچک تر بوده و از عبور مولکول های بزرگ مانند املاح آب جلوگیری می کند. فشار طبیعی اسمز معکوس کمتر از فشار پمپ های آب شیرین کن بوده و این کار باعث می شود تا آب خالص و تصفیه شده در طرف دیگر غشاء جمع شده و در این سمت، آب غلظ شده از ناخالصی ها به وجود آید. انجام چند باره این فرایند باعث می شود که فیلتر ها و غشاء نیمه تراوا یه شستشو نیاز دارند. این شستشو به کمک روش های مختلفی مانند بک واش انجام می شود. به صورت کلی فرایند شیرین کردن آب خام با استفاده از روش اسمز معکوس را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • وارد کردن آب خام به دستگاه
  • حرکت آب شور به سمت آب شیرین به وسیله پمپ های قوی
  • عبور آب شور از غشاء نیمه تراوا و خروج آب شیرین از سمت دیگر غشاء
  • شستشو فیلتر و غشاء پس از انجام چند بار فرایند تصفیه آب

توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن نوع آب و املاح موجود در آن ممکن است نیاز شود که قبل از شیرین کردن آب، از فیلتر های مختلف عبور کرده و تا حدی تصفیه شود تا آلودگی های موجود در آن به دستگاه اسمز معکوس آسیب نزند. به همین دلیل پیش از وارد کردن آب به دستگاه آب شیرین کن RO، آب خام را از دستگاه های اولترا فیلتراسیون، فیلتر های شنی، کربنی و... عبور می دهند.

  • danapeyvast links