danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

۲۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب صنعتی کارخانه

استفاده و بکارگیری از پکیج تصفیه فاضلاب کارخانه ها برای تصفیه فاضلاب صنعتی امری ضروری است. چرا که کیفیت و کمیت پساب صنعتی به تناسب فرآیند تولید، سطح نظارت بر نحوه فعالیت واحد صنعتی، هزینه تامین آب، وضـعیت تاسیسات بهداشتی رفاهی، سهولت دسترسی و دفع فاضلاب، نوع مـاده اولیه و فراورده تولیدی، ، مساحت فضای سبز و محوطه، وجود سامانه های بازچرخانی و میزان استفاده مجدد متغیر است. حد استاندارد برای تصفیه پساب با توجه به حجم فاضلاب تولید شده و کیفیت آن تعیین می شود که این امر با توجه به فرآیند تولیدات کارخانه، مواد اولیه و فرآورده های تولیدی، میزان نظارت بر نحوه فعالیتها، مساحت فضای سبز، نوع خدمات بهداشتی  و رفاهی و میزان استفاده مجدد، متغیر خواهد بود. پکیج تصفیه فاضلاب کارخانه با توجه به مجموعه ی این عوامل انتخاب می شوند تا کارایی بهتری داشته باشند.


برطبق گزارش های اعلام شده توسط طرح جامع آب کشور، تمامی آب مورد نیاز در معادن و صنایع در سال ۱۳۶۲ برابر با ۹/۴۴۱ و در سال ۱۳۷۳ برابر با ۶۶۳ میلیون مترمکعب بوده است. این میزان در سال ۱۳۸۰ به ۱۰۷۹ میلیون مترمکعب افزایش یافته و در سال ۱۳۹۵ به نزدیک ۱۶۴۶ میلیون مترمکعب رسیده است، بر همین اساس ضریب تبدیل آب مصرفی به فاضلاب در صنایع بزرگ ۵۴/۰ مشخص شده است. بیشترین سهم برداشت آب را صنایع غذایی و آشامیدنی ها با ۲۹ درصد داشته و سپس از آن صنایع شیمیایی با ۲۰ درصد سهم دارای مقام دوم است.

پکیج تصفیه فاضلاب کارخانه

فاضلاب کارخانه ها به آن بخش از آب مصرف شده در نتیجه ی عملکردهای گوناگون کارخانه ی مورد نظر گفته می شود که اکنون از چرخه ی آب مصرفی خارج شده و حاوی میزان زیادی آلاینده و مواد شیمیایی و چربی و روغن است. امروزه با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، دیگر این حجم از آب ها، غیر قابل استفاده نیستند، بلکه طی فرایند های مشخصی پاکسازی شده و آماده ی استفاده ی مجدد می شوند یا در برخی موارد با تصفیه ی آن و رسیدن به حد استاندارد و بی ضرر برای محیط زیست و جانوران، به درون دریاها و رودخانه ها سرازیر می شوند و یا در محیط هایی مشخص تخلیه می شوند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب کارخانه - تصفیه فاضلاب - پکیج تصفیه فاضلاب
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب کارخانه
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

انواع روش ساخت لوله بتنی فاضلابی

ساخت لوله های بتنی به سه روش مختلف صورت می گیرد و در هر سه روش لوله ها پس از ساخت در کارخانه، توسط نیروهای متخصص و ماشین آلات مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. روش های ساخت لوله بتنی فاضلابی عبارت اند از:
1- داخل لوله فولاد در حال چرخش، بتن خمیری شل را به صورت ناودانی می ریزند. چرخش لوله فولاد باعث می شود که بتن ریز یا ملات به دیواره لوله چسبیده و بتن درشت به پایین لوله بریزد. این کار تا جایی ادامه پیدا می کند که دانه های درشت بتن هم ریز شده و به دیواره لوله بچسبند.
2- بتن را داخل قالب لوله آماده ریخته و سپس لوله شروع به لرزیدن می کند. این کار باعث توپر شدن بتن می شود. در ادامه آن را از قالب خارج کرده و در مکان مرطوبی قرار می دهند تا بتن سفت شده و دانه های آن به هم بچسبند.
3- روش سوم مشابه روش قبل بوده با این تفاوت که پس از لرزاندن قالب فولادی، هوا و آب آن را به کمک مکش از آن خارج می کنند. این کار باعث می شود تا از بتن اولیه، بتنی خالص و آب بندی شده حاصل شود که بر سطح لوله فولادی کشیده شده است.

لوله های بتنی پایپ جکینگ

نصب لوله زیرزمینی روش های مختلفی دارد که یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین روش های آن روش پایپ جکینگ می باشد. لوله بتنی پایپ جکینگ مجهز به واشر آب بندی شده و رینگ فلزی است که با عیار ۳۵۰ و سیمان ضد سولفات تولید می شود. ابعاد این لوله ها از قطر ۱۰۰۰ تا ۲۴۰۰ میلی متر در سایز بندی های مختلف ساخته می شوند . این لوله ها بر اساس استاندارد ASTM-C76 تولید شده و با توجه به نیاز مشتری، داخل لوله را با ورق پلی اتیلن یا چی آر پی می پوشانند.

لوله های بتنی پایپ جکینگ
لوله های بتنی پایپ جکینگ

استاندارد های لوله بتنی

استاندارد های بسیار متفاوتی برای تولید لوله های بتنی وجود دارد اما این امر دلیل بر محدودیت انواع آن به این استاندارد ها نمی باشند. استاندارد های لوله بتنی فاضلابی در کشور های مختلف متفاوت است و این لوله ها را با توجه به استاندارد های معتبر یا استاندارد هایی که تهیه کرده اند مورد بررسی قرار می دهند. انواع استاندارد لوله های بتنی شامل موارد زیر می شود:
– ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎی ﺷﻤﺎﺭﻩ DIN 4032 و DIN 4035 برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪ های بتنی و ﻣﺘﻌﻠﻘﺎﺕ دیگر از جنس ﺑﺘن

– ﺍﺳﺘـﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C14M برﺍی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮله ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ ﺩﺭ ﺳﻪ ﮐﻼﺱ های ۱، ۲ و ۳

– ﺍﺳﺘـــﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷــﻤﺎﺭﻩ ASTM C76M و ISIRI 8906 برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ ﺩﺭ ﮐﻼﺱ های ۱ تا ۵

– ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎی ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C655M و ASTM C506M برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ

– ﺍﺳﺘـــﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C443M برای ﺍﺗﺼﺎﻻﺕ ﻟﻮله ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ ﻓﺎﺿﻼبی ﺑﺎ ﺣﻠﻘﻪ ﻫﺎی ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ

عمل آوری با بخار
فرایند عمل آوری لوله های بتنی مسلح فاضلابی به کمک تزریق بخار انجام می شود. این لوله ها را در مدت زمان مشخص و با دمای خاصی در اتاقک عمل آوری با بخار قرار می دهند تا به مقاومت مورد نظر برسند. اتاقک های عمل آوری باید به صورتی طراحی شده باشند که از مکش ناشی از هوای خارجی محفوظ بوده و بخار در تمام سطح بدنه و اطراف لوله بچرخد.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب خاکستری

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری از تجهیزات بسیار مهم در حذف آلاینده های آلی و غیر آلی در فاضلاب محیط های مسکونی می باشد. این تجهیزات زیر مجموعه ای از تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشد که فقط پساب های خاکستری تولید شده از آشپزخانه و حمام را تصفیه می کند و در تصفیه فاضلاب تولید از سرویس های بهداشتی تاثیری ندارد.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری چیست؟

به آن بخش از آب مصرف شده توسط انسان که حاصل از شست و شوی در حمام، ماشین لباسشویی و سینک ظرفشویی است، فاضلاب خاکستری گفته می شود که عاری از مواد آلی و بیماری زا نبوده و در عین حال، همچون دیگر فاضلاب های انسانی نیست. این نوع از فاضلاب در نتیجه تمام فعالیت های انسانی تولید می شود ولی با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، تصفیه شده و می تواند برای موارد خاصی همچون استفاده در سیفون دستشویی و یا آبیاری درختان محوطه ساختمان مورد استفاده مجدد قرار گیرد. بدین شیوه تا حد زیادی در روند آب مصرفی، صرفه جویی می شود.

 

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی خاکستری

۶۰-۷۰ درصد کل فاضلاب تولید شده در منزل را فاضلاب خانگی تشکیل می دهد و به جهت بالا بودن حجم فاضلاب تولید شده در منزل می توان آن را با پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری تصفیه کرد و مجدد برای آبیاری فضای سبز و درختان مورد استفاده قرار داد. به تصفیه و استفاده آب خاکستری می توان به چشم یک فرصت نگاه کرد چون طبق گزارشات سازمان ملل در طی بیست سال آینده میزان دسترسی مردم به آب تا یک سوم کاهش پیدا می کند.

بخشی از فاضلاب تولید شده در منازل و ساختمان های مسکونی در نتیجه ی فعالیت های انسانی ایجاد می شود، به فاضلاب خاکستری معروف است و تقریبا  ۶۵ درصد از فاضلاب ساختمان ها را تشکیل می دهد. تصفیه آن می تواند برای مواردی چون آّبیاری درختان و فضای سبز  محوطه ی ساختمان  و یا شست و شوی پارکینگ و پله استفاده شود. این امر می تواند نتیجه ی مثبتی در حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب و هزینه های خانوارها داشته باشد. فاضلاب خاکستری حتی پس از تصفیه  نیز نمی تواند به عنوان آب آشامیدنی استفاده شود و تنها باید برای مواردی که بیان شد، به کار برده شود.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری مزایای زیادی را به همراه دارد، میزان مصرف آب، حجم دبی فاضلاب تولید شده، مصرف انرژی و مواد شیمیایی را به میزان زیادی کاهش داده و باعث کاهش هزینه خواهد شد. در عین حال از ایجاد آلودگی در محیط اطراف در نتیجه ی تخلیه ی فاضلاب جلوگیری می شود.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی خاکستری
طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی خاکستری

مواد و آلاینده های شیمیایی موجود در فاضلاب خاکستری

کیفیت و میزان آلاینده های موجود درون فاضلاب خاکستری، مرتبط با منابع و تاسیساتی که از آن سرچشمه می گیرد مانند فاضلاب حاصل از شست و شو در آشپزخانه، ماشین لباسشویی، پخت و پز است. به عبارت دیگر، فاضلاب خاکستری حاوی میزان کمتری مواد آلی و معدنی در مقایسه با فاضلاب انسانی می باشد. زیرا ادرار، مدفوع و کاغذ توالت را شامل نمی شود. آلاینده های موجود درون پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری به شرح زیر می باشد.

وجود فسفر و ترکیبات آن:

یکی از آلاینده های شیمیایی موجود درون فاضلاب خاکستری که ناشی از بکارگیری مواد شوینده است، فسفر می باشد. در حقیقت میزانی از این عنصر می تواند آسیب جدی به محیط زیست وارد آورد. پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری باید قابلیت حذف مواد و ترکیبات فسفری موجود درون فاضلاب را داشته باشد، در صورت عدم انجام این عمل، فاضلاب خاکستری تصفیه شده برای آبیاری گیاهان مفید نبوده و باعث خشک شدن گیاهان خشک می شود.

 PH قلیایی:

نوع دیگری از آلاینده ها که به میزان زیادی در فاضلاب خاکستری موجود است PH  بالا و قلیایی آن است. برخی از مواد شوینده که برای شستشو و حذف کامل چربی ها استفاده می شود، ممکن است که قلیایی باشند و با گذشت زمان و استفاده مداوم، میزان PH فاضلاب را افزایش داده و قلیایی نماید. با توجه به این موضوع، یکی از  عملکردهای پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، کاهش PH  و خنثی سازی آن است و بدین شیوه مشکل بازیسیته فاضلاب حل  می شود، در صورت عدم انجام این عمل، استفاده مجدد از فاضلاب خاکستری، منجر به وارد آمدن ضرر و زیان به محیط زیست می شود. معمولا برای تغییر بازیسیته از اسید استفاده می شود که با خنثی کردن باز، نمک تولید می شود و  نمک موجود در فاضلاب خاکستری، خود نیز یک معضل جدی است.

وجود نمک:

فاضلاب های خاکستری حاوی میزانی از نمک هستند که حاصل مصارف خوراکی افراد است و همراه با آب مصرفی به درون فاضلاب راه می یابد. میزانی از نمک موجود نیز به دلیل فرایند تنظیم اسیدیته و بازیسیته فاضلاب خاکستری می باشد. بنابراین پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری بایستی قابلیت حذف کامل این نمک ها را داشته باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری - تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری – تصفیه فاضلاب – اجرای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

مراحل تصفیه فاضلاب خاکستری

فیلتر ماسه ای:

فرآیند تصفیه:‌ دارای یک بستر ماسه ای  است که در هنگام عبور فاضلاب خاکستری از آن، آلاینده ها حذف می شوند.

مزایا: کاربری مفید، بهره برداری آسان، هزینه نگهداری و عملیاتی پایین

معایب: قیمت بالا، عدم حذف پاتوژن های موجود، احتمال مسدود شدن فیلتر

استفاده از غشا:

فرآیند تصفیه:  از روش های بیولوژیکی و فیلتراسیون برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می شود که حذف آلاینده های آلی و پاتوژن ها را افزایش می دهد.

مزایا: عملکرد عالی، انعطاف پذیری زیاد، برخورداری از کمیت و کیفیت متفاوت

معایب: افزایش هزینه، راه اندازی و نصب دشوار

کربن فعال:

فرآیند تصفیه: با استفاده و تزریق اکسیژن و باز کردن تخلخل میلیون ها کربن انجام می شود، معمولا برای از بین بردن بو و یا مواد رنگی از این فیلتر ها استفاده می شود.

مزایا: بهره برداری آسان، حذف کامل مواد آلی و غیر آلی

معایب: هزینه  نصب و راه اندازی زیاد، استفاده محدود از روش کربن فعال

ضد عفونی:

فرآیند تصفیه:  از طریق استفاده از میزانی کلر و اوزون و لامپ های uv صورت می گیرد.

مزایا: حذف موثر باکتری ها، عدم نیاز به مهارت خاص برای استفاده

معایب: وجود کلر و اوزون و تولید مواد سمی

 

تصفیه بیولوژیکی هوازی:

فرآیند تصفیه: با استفاده از تزریق حباب ‌و افزایش اکسیژن به  فاضلاب خاکستری انجام می شود. بدین شیوه که باکتری های موجود در فاضلاب، اکسیژن محلول را مصرف نموده و باعث هضم مواد آلی می شوند. در نتیجه غلظت آلاینده های موجود نیز کاهش می یابد.

مزایا: انعطاف زیاد در روند تصفیه  با کمیت و کیفیت های متفاوت

معایب: هزینه زیاد، بهره برداری دشوار، عدم حذف پاتوژن های موجود در فاضلاب

روش تصفیه MBBR:

در پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری از فرآیند ممبراسیون، استفاده می شود که با توجه به  فرایند هایی همچون میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون انجام می شود و با عملکرد خود، آلاینده های مضر موجود در فاضلاب خاکستری را حذف می کند.

در  قسمت ابتدایی و بخش ورودی پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری، یک فیلتر شنی قرار داده شده است و وظیفه ی آن، از بین بردن ذرات جامد معلق درون فاضلاب است و همچنین ممبران های تصفیه فاضلاب خاکستری وجود دارند که مواد آلی و معدنی محلول در فاضلاب، همچون سورفکتانت صابون ها و شوینده ها و‌ نمک های موجود را از فاضلاب ها حذف می کند.  در صورت عدم حذف مواد آلی و معدنی و استفاده مجدد از آن، ممکن است که آسیب های جدی به تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری و محیط زیست وارد آید.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

مسلح سازی لوله بتنی مسلح

فرایند مسلح سازی با کمک لوله فولادی انجام می شود. در این فرایند لوله بتنی به شکل سیم های به هم پیوسته و میلگرد داخل بتن قرار گرفته و باعث مقاومت بتن در برابر تنش ها می شود.

 

انواع روش ساخت لوله بتنی

ساخت لوله های بتنی به سه روش مختلف صورت می گیرد و در هر سه روش لوله ها پس از ساخت در کارخانه، توسط نیروهای متخصص و ماشین آلات مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. روش های ساخت لوله بتنی عبارت اند از:

  • داخل لوله فولاد در حال چرخش، بتن خمیری شل را به صورت ناودانی می ریزند. چرخش لوله فولاد باعث می شود که بتن ریز یا ملات به دیواره لوله چسبیده و بتن درشت به پایین لوله بریزد. این کار تا جایی ادامه پیدا می کند که دانه های درشت بتن هم ریز شده و به دیواره لوله بچسبند.
  • بتن را داخل قالب لوله آماده ریخته و سپس لوله شروع به لرزیدن می کند. این کار باعث توپر شدن بتن می شود. در ادامه آن را از قالب خارج کرده و در مکان مرطوبی قرار می دهند تا بتن سفت شده و دانه های آن به هم بچسبند.
  • روش سوم مشابه روش قبل بوده با این تفاوت که پس از لرزاندن قالب فولادی، هوا و آب آن را به کمک مکش از آن خارج می کنند. این کار باعث می شود تا از بتن اولیه، بتنی خالص و آب بندی شده حاصل شود که بر سطح لوله فولادی کشیده شده است.

 

لوله های بتنی پایپ جکینگ

نصب لوله زیرزمینی روش های مختلفی دارد که یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین روش های آن روش پایپ جکینگ می باشد. لوله بتنی پایپ جکینگ مجهز به واشر آب بندی شده و رینگ فلزی است که با عیار ۳۵۰ و سیمان ضد سولفات تولید می شود. ابعاد این لوله ها از قطر ۱۰۰۰ تا ۲۴۰۰ میلی متر در سایز بندی های مختلف ساخته می شوند . این لوله ها بر اساس استاندارد ASTM-C76 تولید شده و با توجه به نیاز مشتری، داخل لوله را با ورق پلی اتیلن یا چی آر پی می پوشانند.

 

استاندارد های لوله بتنی

استاندارد های بسیار متفاوتی برای تولید لوله های بتنی وجود دارد اما این امر دلیل بر محدودیت انواع آن به این استاندارد ها نمی باشند. استاندارد های لوله بتنی در کشور های مختلف متفاوت است و این لوله ها را با توجه به استاندارد های معتبر یا استاندارد هایی که تهیه کرده اند مورد بررسی قرار می دهند. انواع استاندارد لوله های بتنی شامل موارد زیر می شود:

ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎی ﺷﻤﺎﺭﻩ DIN 4032 و DIN 4035 برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪ های بتنی و ﻣﺘﻌﻠﻘﺎﺕ دیگر از جنس ﺑﺘن

 

ﺍﺳﺘـﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C14M برﺍی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮله ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ ﺩﺭ ﺳﻪ ﮐﻼﺱ های ۱، ۲ و ۳

 

ﺍﺳﺘـــﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷــﻤﺎﺭﻩ ASTM C76M و ISIRI 8906 برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ ﺩﺭ ﮐﻼﺱ های ۱ تا ۵

 

ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎی ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C655M  و ASTM C506M  برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﻓﺎﺿﻼﺑﯽ

 

ﺍﺳﺘـــﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﻤﺎﺭﻩ ASTM C443M  برای ﺍﺗﺼﺎﻻﺕ ﻟﻮله ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ ﻓﺎﺿﻼبی ﺑﺎ ﺣﻠﻘﻪ ﻫﺎی ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰
نحوه ی اجرای زهکش

در زهکشی خاک ترکیب خاک تعیین می کند که خاک چه مقدار آب نگه دارد و چه مقدار آب تخلیه شود.
ذرات شن و ماسه به اندازه کافی بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح دیده می شوند. بافت آنها ناهموار است و این باعث می شود محکم به یکدیگر نچسبند. ماسه هنگامی که بین انگشتان مالیده می شود احساس درشتی و ریگ می کند. فضای زیادی بین ذرات شن و ماسه برای جریان آب وجود دارد.
خاکهای سیلتی حاوی ذراتی با اندازه متوسط ​​هستند که باعث می شود شکاف هایی برای عبور جریان آب نیز وجود داشته باشد. ذرات موجود در گل و لای تا حدودی به یکدیگر می چسبند، بنابراین آب بیشتری نسبت به خاکهای شنی برای مدت طولانی تری در خود نگه می دارند. این توانایی نگهداری آب رطوبت را در اختیار ریشه گیاهان می گذارد بدون اینکه خاک خیس باشد.
متراکم ترین خاک با کمترین میزان زهکشی خاک رس است. ذرات موجود در خاک ریز، ریز و به راحتی بهم می چسبند. فضای بسیار کمی برای آب وجود دارد، اما یک بار در شکاف ها، آب نمی تواند از طریق آن جریان یابد و از تخلیه جلوگیری می کند. خاک های رسی وقتی بین انگشتان مالیده شوند احساس چسبندگی می کنند و به راحتی جمع می شوند.
بیشتر خاک ترکیبی از انواع خاک است. آزمایش خاک با استفاده از کیت از خانه و مرکز باغ می تواند به شناسایی عناصر خاک کمک کند، بنابراین می توان اصلاحاتی را ایجاد کرد و سیستم های آبیاری را برنامه ریزی کرد. خاک مناسب برای باغها خاک لوم است که مخلوطی از رس، شن و ماسه است.

سیستم های زهکشی زیرسطحی

سیستم های زهکشی زیرسطحی به بهترین وجهی در خاک های نفوذ پذیر عمیق مناسب هستند که عمق آنها فاصله وسیع تری را فراهم می کند و هزینه را به حداقل می رساند. لوله های زیرسطحی همچنین می توانند خاک های سنگین (رسی) و زهکشی خاک ضعیف را تخلیه کنند اما باید آنقدر نزدیک به هم نصب شوند که در سیستم های گسترده زمین های کشاورزی از صرفه اقتصادی برخوردار نباشند.
نصب و نگهداری صحیح این سیستم ها می تواند سالها دوام داشته باشد. بازرسی منظم از خروجی ها ضروری است، زیرا این حلقه ضعیف در تمام سیستم های زهکشی خاک است.

زهکشی حائل و اهمیت آن در جلوگیری از نشت آب

زهکشی اطمینان می دهد که خاک به درستی هوا دهی می شود. زهکشی باعث کاهش خاک و مواد مغذی ناشی از روان آب می شود و می تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند. در دامنه های تپه به کاهش خطر لغزش خاک کمک می کند. زهکشی را می توان برای استفاده های بعدی در دوره های هوای خشک جمع آوری و ذخیره کرد.

قطع جریان زیرزمینی در شیب تپه ها بوسیله زهکش حائل

در زهکشی خاک پایداری شیب در نهایت توسط دو عامل تعیین می شود: زاویه شیب و مقاومت مواد روی آن. در شکل ۱۵.۲ یک سنگ از سنگ واقع در یک شیب سنگ توسط نیروی جاذبه به سمت مرکز زمین (به صورت عمودی پایین) کشیده می شود. همانطور که قبلاً اشاره شد، آبهای زیرزمینی به طور مستقیم جریان ندارند. از مناطقی با سر هیدرولیک بالاتر به قسمت های هد هیدرولیک پایین جریان دارد و این بدان معنی است که در بسیاری از شرایط می تواند “سربالایی” جریان داشته باشد.

اهداف زهکش

هدف از تخلیه سطح جاده در زهکشی خاک جلوگیری از فرسایش سطح جاده یا نفوذ آب به داخل جاده است. برای جلوگیری از چنین خسارتی، لازم است آب را به سرعت دور کنید و این امر با شکل دادن به جاده به دست می آید تا آب آزادانه به زهکشی های جانبی جریان یابد. البته مهم است که سطح جاده ها فاقد حفره یا شکافی باشد که می تواند در آن آب به دام بیفتد.

فواید زهکشی

اولین مزیت آشکار این سیستم ها دور از چشم بودن آن است. سایر سیستم های زهکشی خاک که از لوله های زیرزمینی استفاده نمی کنند، ممکن است کاملاً ناخوشایند باشد و باعث شود صاحبان خانه ها به دنبال راه حلی باشند که از نظر ظاهری دلپذیر تر باشد. زهکشی خاک زیرزمینی باغبانان مشتاق را با مزایای عمده دیگری نیز فراهم می کند. قطعه زمین آنها در اثر فرسایش خاک ناشی از تخلیه ناکارآمد آب اضافی از بین نخواهد رفت. آبی که در زمین راکد می شود می تواند خاک را به توده ای گل آلود تبدیل کند، به این معنی که گیاهان نه تنها می میرند، بلکه خاک می تواند از بین برود و به طور بالقوه باغ را خراب کند. نصب سیستم زهکشی زیرزمینی در یک ملک مزیت کلیدی دیگری نیز دارد که بر سلامت و ایمنی اشغالگران تأثیر می گذارد.

قیمت زه کش - نحوه اجرای زهکش - زهکش لوله
زهکشی خاک از لوله های زیرزمینی
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

از عملیات های مهم در زمین های کشاورزی و ورزشی زهکشی است. زهکش در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین است که به طور معمول در زمین های کشاورزی صورت می گیرد. عملیات زهکشی یکی از کارهایی است که از دویست سال قبل مرسوم بوده است و مردم آن را به منظور تخلیه آب زمین انجام می‌دادند. البته خارج شدن آب از زمین بطور طبیعی نیز صورت می‌گیرد اما زهکشی این فرآیند طبیعی را سرعت می‌‍‌بخشد و باعث سریع شدن عملیات می‌شود.

زهکشی در زمین های ورزشی

از دلایل زهکشی در زمین های ورزشی خارج نمودن هرچه سریع تر آب باران یا آب آبیاری می باشد. فرایند زهکشی سریع از آسیب دیدن به این زمین‌ها جلوگیری نموده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آنها را فراهم می نماید.

عوامل بوجود آورنده ماندآبی

همانطور که میدانید علت انجام عملیات زهکشی برطرف نمودن پدیده ماندآبی است. پدیده ماندآبی به باقی ماندن آب در زمین گفته می‌شود که که میتواند عوامل مختلفی داشته باشد. از عوامل ایجاد کننده ماندآبی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

– نشت از کانال های آب یا رودخانه‌ها در اراضی کشاورزی
– آب های اضافی حاصل از بارندگی های مداوم و سنگین
– بالا آمدن سطح آب های زیر زمینی
– آبیاری اضافی به منظور اصلاح خاک و خارج ساختن املاح از بستر فعالیت
– وجود موانع فیزیکی مانند ساختمان، جاده، پل، در مسیر آبهای زیر سطحی که جریان آب را متوقف می‌کنند.

دلایل استفاده از زهکش زیر زمینی

در عملیات آب و خاک، زهکشی امری مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. آب به عنوان یک ماده حیات بخش در هر جایی که انسان زندگی کند ضروری و لازم است. اما وفور و فراوانی این آب یا بیش از حد معمول ماندن آب در خاک باعث به وجود آمدن پدیده ماندآبی می‌شود که مضرات زیادی دارد و برای جلوگیری از این پدیده باید عملیات زهکشی را انجام داد.

لوله زهکشی فاضلاب
لوله زهکشی فاضلاب
  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

ﭘﻮﺷﺶ ﻣﺤﺎﻓﻈﺘﯽ ﺳﻄﻮﺡ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻟﻮﻟﻪ

 

در صورت وجود خاک با خاصیت خورندگی در محل نصب لوله ها و یا تماس لوله با آب های سطحی و زیرزمینی، داشتن پوشش محافظتی در سطوح خارجی در لوله ها امری بسیار ضروری می باشد. ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﺳﻄﻮﺡ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ ﻣﺴﻠﺢ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﻧﻔﻮﺫ ﻣﻮﺍﺩ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ و ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻻﯾﻪﻫﺎی ﻣﯿﻠﮕﺮﺩ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ.

 

مشخصات لوله پایپ جکینگ

لوله بتنی پایپ جکینگ، که عموماً در قطرهای کوچکتر به عنوان ریزتنظیم نامیده می شود، روشی برای نصب خطوط لوله بتنی زیرزمینی، مجاری و آبریز است. جک های هیدرولیکی قدرتمندی برای فشار دادن لوله های طراحی شده مخصوص به زمین از پشت لایه همزمان با حفاری در داخل آن استفاده می شود. این روش هنگام حفر تونل، یک خط لوله انعطاف پذیر، ساختاری، ضد آب و منقضی شده را فراهم می کند. طیف وسیعی از سیستم های حفاری مکانیکی و کنترل از راه دور موجود است. لوله ها در محدوده ۱۵۰ تا ۳۰۰۰ میلی متر با استفاده از سیستم مناسب قابل نصب هستند. تلرانس ساخت و ساز با سایر روش های تونل زنی قابل مقایسه است و روش پایپ جکینگ به طور کلی نسبت به سیستم های جایگزین به تراز کمتری نیاز دارد. پشتیبانی زمینی شایسته ای ایجاد کرده و حرکت بالقوه زمین را کاهش می دهد. روشهای حفاری مکانیکی مشابه روشهای دیگر استفاده از تونل زنی است. برای انواع مختلفی از شرایط زمینی می توان از سپر، حفاری و پشتیبانی از صورت استفاده کرد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله های بتنی فاضلابی

تفاوت قیمت لوله های بتنی به میزان و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد، لوله شاپ با بیش از ده سال سابقه کار در حوزه انواع لوله و اتصالات تصفیه آب و فاضلاب حضوری فعال دارد. این شرکت همواره با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص خود توانسته است تجربه‎هایی موفق در جهت نیل به اهداف استراتژیک خود کسب نماید.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

اجزای سیستم پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

بلوئر هوادهی: دستگاه های مکانیکی یا الکترو مکانیکی هستند که برای تنظیم جریان هوا برای تصفیه فاضلاب ها تعبیه شدند. این دستگاه از نمونه پوپ های هواست. بلوئر هوادهی به دو نوع سانتریفیوژ و جابجایی مثبت تقسیم می شوند.

دیفیوزر هوادهی: دیفیوزر هوادهی یک تکنولوژی جدید برای هوادهی به پساب به جهت کمک به تصفیه آن است. این دستگاه، تعداد زیادی حباب هوا تولید می کنند که به آرامی از کف مخزن هوادهی تصفیه خانه بلند می شوند و طی این عملیات، اکسیژن را منتقل می کنند. در تصفیه پساب، ‌اگر در مخزن تصفیه هوا نباشد، تجزیه توسط باکتری های بی هوازی شکل می گیرد و اگر میزان اکسیژن کافی باشد، تجزیه توسط باکتری های هوازی رخ می دهد

لوله های مربوطه: لوله های مورد استفاده در لوله کشی های فاضلاب ها، از موادی مانند PVC،CPVC ،PP، PVDF و ABS هستند. این جنس از لوله ها مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل، برای کاربرد های رطوبت بالا و در معرض مواد خورنده بودن، این لوله ها مناسب هستند.

پمپ دوزینگ کلر: میزان کلر رقیق شده را با دقت اندازه گیری میکند. در واقع غلظت کلر باید مقدار مشخصی باشد که این پمپ در اندازه گیری غلظت کمک می کند. کلر از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده است که می تواند عوامل بیماری زا را از آب حذف کند.

واحد های انعقاد سازی: انعقاد و لخته سازی بخش اساسی در تصفیه آب آشامیدنی و همچنین تصفیه فاضلاب است. طی این فرآیند، مواد شیمیایی برای لخته سازی و انعقاد به آب یا پساب اضافه می شوند و با خنثی کردن بار الکتریکی روی ذرات، به انعقاد، سنگین شدن و ته نشینی این ذرات کمک می کند.

واحدهای ته نشینی: رسوب گذاری یک فرآیند تصفیه آب فیزیکی با استفاده از نیرو گرانش زمین برای از جداسازی مواد جامد معلق از آب است. واحد های ته نشینی یا رسوب گذاری، توسط حوضچه هایی مجهز شدند که توانایی حذف جامدات موجود در آب را دارند.

واحد زلال سازی: شفاف سازی به جهت زیبایی شناسی، روی آب انجام می شود. مانند فرآیندهای حذف منگنز که کدورت آب را می گیرد.

خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می تواند در سطوح گوناگون مورد نظر سازمان محیط زیست که شامل تخلیه به آب های سطحی، تخلیه به چاه جاذب و مصارف کشاورزی و آبیاری و... شود که متناسب با نیاز متقاضیان قابل ساخت است. و یا حتی پس از تصفیه کامل و صحیح برای مصرف انسان به کار گرفته شود. در صورتی که نیاز باشد تا فاضلاب را به آب شرب تبدیل کرد، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی باید آب بدون رنگ و بو و آب کاملا زلال تولید کند. کیفیت آب تولید شده به محل استفاده از آن آب بستگی دارد.

 

 

گروه مهندسین مهاب با بکارگیری دانش روز و مهندسین متخصص آمادگی ارائه خدمات مشاوره، طراحی و تولید پکیج های تصفیه فاضلاب پیش ساخته را دارد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره   86122170-021 تماس حاصل فرمایید همچنین برای بازدید از سایت بر روی لینک سفارش انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی  کلیک نمایید.

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

کارخانه تولید شیشه شیشه سپنتا با ۳۰ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید شیشه های ساختمانی از نامداران این صنعت می باشد
این مجموعه با ظرفیت تولید ۴۵۰۰۰ متر مربع شیشه در سال و با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات به همراه تیم متخصصین مجرب، طی سالیان گذشته سعی بر این داشته تا کیفیت شیشه های ساختمانی را ارتقا دهد.

محصولات شرکت سپنتا گلس

شیشه های لمینیت

اسگوارد ( شیشه های ضد گلوله و ضد اغتشاش)

شیشه های دوجداره

اسپندرال

شیشه سکوریت

خرید شیشه ساختمانی

توان تولید سپنتا گلس

خط تمام اتوماتیک برش شیشه با استفاده از دستگاه Z Bavelloni CNC ساخت کشور ایتالیا
خط تمام اتوماتیک پردازش و شسشتوی شیشه
خط کامل کوره سکوریت افقی با قابلیت تولید شیشه به ابعاد ۲۴۴۰ در ۴۰۰۰ میلیمتر. این کوره قادرست تمامی ضخامت¬های شیشه مورد استفاده در صنعت ساختمان (۴ تا ۱۹ میلیمتر) را با بهترین کیفیت و کم¬ترین میزان اعوجاج تولید نماید. از مزایای این کوره پیشرفته می¬توان به قابلیت انجام عملیات حرارتی بر روی کلیه شیشه¬های پوشش¬دار شامل شیشه¬های نرم¬پوشش و سخت¬پوشش اشاره کرد.
خط تمام اتوماتیک لمینت با استفاده از دستگاه NORDGLASS. این دستگاه قابلیت تولید شیشه¬های چندین لایه تا حداکثر ضخامت ۸۰ میلیمتر و حداکثر ابعاد ۲۶۰۰ در ۶۰۰۰ میلیمتر در شیشه¬های تخت را داراست. لازم به ذکر است این خط قابلیت لمینت نمودن شیشه¬های خم تا حداکثر ابعاد ۲۶۰۰ در ۲۶۰۰ میلیمتر را نیز داراست.
خط تولید شیشه های دوجداره با استفاده از هردوی چسب های سیلیکونی و پلی سولفاید.
دستگاه چاپ رنگ سرامیکی روی شیشه ) Spandrel ( با استفاده از طیف بسیار متنوعی از انواع رنگ

  • danapeyvast links
  • ۰
  • ۰

خرید دستگاه پوز سیار

امروزه تمام مشاغل به دستگاه کارتخوان نیاز دارند. حتی مشاغلی که دائما در حال حرکت هستند، مانند رانندگه تاکسی و... نیز از دستگاه پوز استفاده می کنند. خرید دستگاه پوز مناسب اهمیت زیادی دارد و باید به ویژگی های دستگاه هنگام خرید توجه کنید. پادیاو پی ارائه دهنده انواع دستگاه کارتخوان وریفون و پکس با مناسب ترین قیمت و تیم پشتیبانی مجرب آماده ارائه خدمات خرید دستگاه پوز و تعمیرات آن در کوتاه ترین زمان می باشد.

دستگاه های پوز پرفروش پادیاو پی شامل موارد زیر می شود

Pax s90

Pax s910

Pax s58

 

مزایای خرید دستگاه کارتخوان از پادیاو پی

علاوه بر سرعت بالا در فرایند خرید و قیمت مناسب دستگاه های کارتخوان پادیاو پی، مهم ترین مزیت شرکت پادیاو پی این است که با خرید دستگاه کارتخوان از این شرکت، مالکیت مستقیم و ۱۰۰٪ دستگاه پوز به شما منتقل شده و در نتیجه نیازی به پرداخت کارمزد بابت دستگاه کارتخوان نیست.علاوه بر این اگر دستگاه پوز شما دچار خرابی شود، این مجموعه توانایی تامین قطعات و تعمیر دستگاه را داشته و در کوتاه ترین زمان رسیدگی می کند. با پادیاو پی نه تنها می توانید به آسانی پایانه فروش خود را داشته باشید، بلکه از پشتیبانی دائمی محصولات این شرکت نیز بهره مند می شوید.

  • danapeyvast links