danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

  • ۰
  • ۰
نحوه ی اجرای زهکش

در زهکشی خاک ترکیب خاک تعیین می کند که خاک چه مقدار آب نگه دارد و چه مقدار آب تخلیه شود.
ذرات شن و ماسه به اندازه کافی بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح دیده می شوند. بافت آنها ناهموار است و این باعث می شود محکم به یکدیگر نچسبند. ماسه هنگامی که بین انگشتان مالیده می شود احساس درشتی و ریگ می کند. فضای زیادی بین ذرات شن و ماسه برای جریان آب وجود دارد.
خاکهای سیلتی حاوی ذراتی با اندازه متوسط ​​هستند که باعث می شود شکاف هایی برای عبور جریان آب نیز وجود داشته باشد. ذرات موجود در گل و لای تا حدودی به یکدیگر می چسبند، بنابراین آب بیشتری نسبت به خاکهای شنی برای مدت طولانی تری در خود نگه می دارند. این توانایی نگهداری آب رطوبت را در اختیار ریشه گیاهان می گذارد بدون اینکه خاک خیس باشد.
متراکم ترین خاک با کمترین میزان زهکشی خاک رس است. ذرات موجود در خاک ریز، ریز و به راحتی بهم می چسبند. فضای بسیار کمی برای آب وجود دارد، اما یک بار در شکاف ها، آب نمی تواند از طریق آن جریان یابد و از تخلیه جلوگیری می کند. خاک های رسی وقتی بین انگشتان مالیده شوند احساس چسبندگی می کنند و به راحتی جمع می شوند.
بیشتر خاک ترکیبی از انواع خاک است. آزمایش خاک با استفاده از کیت از خانه و مرکز باغ می تواند به شناسایی عناصر خاک کمک کند، بنابراین می توان اصلاحاتی را ایجاد کرد و سیستم های آبیاری را برنامه ریزی کرد. خاک مناسب برای باغها خاک لوم است که مخلوطی از رس، شن و ماسه است.

سیستم های زهکشی زیرسطحی

سیستم های زهکشی زیرسطحی به بهترین وجهی در خاک های نفوذ پذیر عمیق مناسب هستند که عمق آنها فاصله وسیع تری را فراهم می کند و هزینه را به حداقل می رساند. لوله های زیرسطحی همچنین می توانند خاک های سنگین (رسی) و زهکشی خاک ضعیف را تخلیه کنند اما باید آنقدر نزدیک به هم نصب شوند که در سیستم های گسترده زمین های کشاورزی از صرفه اقتصادی برخوردار نباشند.
نصب و نگهداری صحیح این سیستم ها می تواند سالها دوام داشته باشد. بازرسی منظم از خروجی ها ضروری است، زیرا این حلقه ضعیف در تمام سیستم های زهکشی خاک است.

زهکشی حائل و اهمیت آن در جلوگیری از نشت آب

زهکشی اطمینان می دهد که خاک به درستی هوا دهی می شود. زهکشی باعث کاهش خاک و مواد مغذی ناشی از روان آب می شود و می تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند. در دامنه های تپه به کاهش خطر لغزش خاک کمک می کند. زهکشی را می توان برای استفاده های بعدی در دوره های هوای خشک جمع آوری و ذخیره کرد.

قطع جریان زیرزمینی در شیب تپه ها بوسیله زهکش حائل

در زهکشی خاک پایداری شیب در نهایت توسط دو عامل تعیین می شود: زاویه شیب و مقاومت مواد روی آن. در شکل ۱۵.۲ یک سنگ از سنگ واقع در یک شیب سنگ توسط نیروی جاذبه به سمت مرکز زمین (به صورت عمودی پایین) کشیده می شود. همانطور که قبلاً اشاره شد، آبهای زیرزمینی به طور مستقیم جریان ندارند. از مناطقی با سر هیدرولیک بالاتر به قسمت های هد هیدرولیک پایین جریان دارد و این بدان معنی است که در بسیاری از شرایط می تواند “سربالایی” جریان داشته باشد.

اهداف زهکش

هدف از تخلیه سطح جاده در زهکشی خاک جلوگیری از فرسایش سطح جاده یا نفوذ آب به داخل جاده است. برای جلوگیری از چنین خسارتی، لازم است آب را به سرعت دور کنید و این امر با شکل دادن به جاده به دست می آید تا آب آزادانه به زهکشی های جانبی جریان یابد. البته مهم است که سطح جاده ها فاقد حفره یا شکافی باشد که می تواند در آن آب به دام بیفتد.

فواید زهکشی

اولین مزیت آشکار این سیستم ها دور از چشم بودن آن است. سایر سیستم های زهکشی خاک که از لوله های زیرزمینی استفاده نمی کنند، ممکن است کاملاً ناخوشایند باشد و باعث شود صاحبان خانه ها به دنبال راه حلی باشند که از نظر ظاهری دلپذیر تر باشد. زهکشی خاک زیرزمینی باغبانان مشتاق را با مزایای عمده دیگری نیز فراهم می کند. قطعه زمین آنها در اثر فرسایش خاک ناشی از تخلیه ناکارآمد آب اضافی از بین نخواهد رفت. آبی که در زمین راکد می شود می تواند خاک را به توده ای گل آلود تبدیل کند، به این معنی که گیاهان نه تنها می میرند، بلکه خاک می تواند از بین برود و به طور بالقوه باغ را خراب کند. نصب سیستم زهکشی زیرزمینی در یک ملک مزیت کلیدی دیگری نیز دارد که بر سلامت و ایمنی اشغالگران تأثیر می گذارد.

قیمت زه کش - نحوه اجرای زهکش - زهکش لوله
زهکشی خاک از لوله های زیرزمینی
  • ۰۰/۰۴/۲۹
  • danapeyvast links

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی