danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

  • ۰
  • ۰

زه کش

از عملیات های مهم در زمین های کشاورزی و ورزشی زهکشی است. زه کش در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین است که به طور معمول در زمین های کشاورزی صورت می گیرد. عملیات زهکشی یکی از کارهایی است که از دویست سال قبل مرسوم بوده است و مردم آن را به منظور تخلیه آب زمین انجام می‌دادند. البته خارج شدن آب از زمین بطور طبیعی نیز صورت می‌گیرد اما زهکشی این فرآیند طبیعی را سرعت می‌‍‌بخشد و باعث سریع شدن عملیات می‌شود.

زهکشی در زمین های ورزشی

از دلایل زهکشی در زمین های ورزشی خارج نمودن هرچه سریع تر آب باران یا آب آبیاری می باشد. فرایند زهکشی سریع از آسیب دیدن به این زمین‌ها جلوگیری نموده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آنها را فراهم می نماید.

عوامل بوجود آورنده ماندآبی

همانطور که میدانید علت انجام عملیات زهکشی برطرف نمودن پدیده ماندآبی است. پدیده ماندآبی به باقی ماندن آب در زمین گفته می‌شود که که میتواند عوامل مختلفی داشته باشد. از عوامل ایجاد کننده ماندآبی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

– نشت از کانال های آب یا رودخانه‌ها در اراضی کشاورزی
– آب های اضافی حاصل از بارندگی های مداوم و سنگین
– بالا آمدن سطح آب های زیر زمینی
– آبیاری اضافی به منظور اصلاح خاک و خارج ساختن املاح از بستر فعالیت
– وجود موانع فیزیکی مانند ساختمان، جاده، پل، در مسیر آبهای زیر سطحی که جریان آب را متوقف می‌کنند.

دلایل استفاده از زهکش زیر زمینی

در عملیات آب و خاک، زهکشی امری مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. آب به عنوان یک ماده حیات بخش در هر جایی که انسان زندگی کند ضروری و لازم است. اما وفور و فراوانی این آب یا بیش از حد معمول ماندن آب در خاک باعث به وجود آمدن پدیده ماندآبی می‌شود که مضرات زیادی دارد و برای جلوگیری از این پدیده باید عملیات زهکشی را انجام داد.

لوله زهکشی فاضلاب
لوله زهکشی فاضلاب
  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • danapeyvast links

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی