danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

danapeyvastlinks

  • ۰
  • ۰

بخش عمده ای از آب کره زمین را آب های شور تشکیل می دهند که با توجه به افزایش جمعیت و گسترش روزانه صنایع، آب های شیرین موجود نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. دستگاه آب شیرین کن RO یا اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یکی از ابزار های تصفیه آب و تبدیل آب شور (غیر آشامیدنی) به آب شیرین (شرب) می باشد. این دستگاه بر پایه یکی از قوانین ساده در طبیعت ساخته شده است که آب شیرین تمایل به حرکت، سمت آب شور دارد و همین امر ساده در کنار تحقیقات و تیم طراحی و تولید متخصص، دستگاه آب شیرین کن RO شرکت پیور آکوا را به یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی تبدیل کرده است.

آب شیرین کن

به تمایل آب شیرین برای مهاجرت به سمت آب شور، اسمز گفته می شود که در بدن انسان، درختان و... دیده می شود. اسمز معکوس دقیقا عکس این فرآیند را انجام می دهد. در اسمز معکوس آب شور با فشار به سمت آب شیرین مهاجرت نموده و یون و املاح موجود در آب توسط غشاء نیمه تراوا حذف می گردد. این همان فرایندی است که در دستگاه آب شیرین کن RO مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه حاصل شده، یک آب تصفیه شده و یک آب با غلظت بالای املاح می باشد.

https://lh4.googleusercontent.com/jbxY_kzDo04KW1ra7wAisdNerQQUPFuPASyZjFUdXwL8BnZcoo694DM9lDD12JU3lxeAfxcH5LvltGl4NnMYGsLoeORsOyw4iBdrvEA3zQBi4J0r3nEpHwiBP7N1

 

تصفیه  آب با سیستم اسمز معکوس 

به آبی که فرایند تصفیه بر روی آن انجام نشده است آب خام گفته می شود. در تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس آب خام به وسیله پمپ های قوی به سمت محفظه ای که دارای غشاء نیمه تراوا (ممبران) است، هدایت می شود. این غشاء به قدری دقیق و حساس است که قطر منافذ آن از ویروس ها هم کوچک تر بوده و مانع از عبور مولکول های بزرگ مانند املاح آب می شود. فشار پمپ های دستگاه آب شیرین کن از فشار طبیعی اسمز معکوس بیشتر است. با این کار آب تقریبا خالص و تصفیه شده در یک طرف از غشاء و آب غلیظ شده از ناخالصی ها در طرف دیگر غشاء به وجود می آید. دقت داشته باشید که پس از چند مرحله تصفیه آب، فیلترها و غشاء نیمه تراوا به شستشو نیاز دارند که این کار به وسیله روش های مختلف مانند بک واش و... صورت می گیرد. به طور خلاصه می توان فرایند شیرین کردن آب به وسیله اسمز معکوس را به مراحل زیر تقسیم کرد:

  • ورود آب خام به دستگاه.
  • انتقال آب شور به سمت آب شیرین توسط پمپ های قوی.
  • عبور آب شور از غشاء نیمه تراوا و خروج آب شیرین از سمت دیگر غشاء.
  • شستشو فیلتر و غشاء پس از چند بار تصفیه آب

 

همانطور که گفته شد گاز ازن در محل، تولید می شود. دستگاه ازن ژنراتور وسیله ای است که به کمک آن می توانید محیط را با گاز ازن تولید شده توسط این دستگاه، ضدعفونی کنید. این دستگاه با توجه به نیاز کاربر و محیط مد نظر، به انواع مختلفی مانند دستگاه ازن ساز UV Ozone Generator ،Corona Discharge و... تقسیم می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

  • ۰۰/۰۵/۱۱
  • danapeyvast links

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی